The translanguaging classroom : Leveraging student bilingualism for learning / Ofelia García, Susana Ibarra Johnson, Kate Seltzer ; with a foreword by Guadalupe Valdés.
Tipo de material: TextoEditor: Philadelphia : Caslon, ©2017Descripción: xix, 196 páginas ; 28 cmTipo de contenido: texto Tipo de medio: sin medio Tipo de portador: volumenISBN: 9781934000199 Tema(s): Educación bilingüe -- Estados Unidos | Multilingüismo -- Estados UnidosClasificación LoC:LC3731 | .G37Clasificación: Alcance y contenido: "Shows teachers how to strategically navigate the dynamic flow of bilingual students' language practices to (1) enable students to engage with and comprehend complex content and texts, (2) develop students' linguistic practices for academic contexts, (3) draw on students' bilingualism and bilingual ways of understanding, and (2) support students' socioemotional development and advance social justice"--provided by the publisher.Tipo de ítem | Biblioteca actual | Tipo de materiales | Clasificación | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Préstamo general | Biblioteca Gerardo Cornejo Murrieta Acervo General | Libro | LC3731 .G37 (Navegar estantería(Abre debajo)) | Ej. 1 | Disponible | 62971 |
Navegando Biblioteca Gerardo Cornejo Murrieta Estantes, Ubicación: Acervo General, Código de colección: Libro Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible | ||||||||
LC2687.T4 .V35 1996 Con respeto : bridging the distances between culturally diverse families and schools : an ethnographic portrait / | LC3715 .P35 Panorama educativo de la población indígena 2015 / | LC3715 .P35 2017 Panorama educativo de la población indígena y afrodescendiente 2017 / | LC3731 .G37 The translanguaging classroom : Leveraging student bilingualism for learning / | LC3736.E76 .F35 Familias inmigrantes en la escuela : | LC5148.A5 .C35 Campesinos y escolares : | LC5148.M45 .L69 1999 Gobiernos revolucionarios y educación popular en México, 1911-1928 / |
Incluye referencias bibliográficas e índice
"Shows teachers how to strategically navigate the dynamic flow of bilingual students' language practices to (1) enable students to engage with and comprehend complex content and texts, (2) develop students' linguistic practices for academic contexts, (3) draw on students' bilingualism and bilingual ways of understanding, and (2) support students' socioemotional development and advance social justice"--provided by the publisher.
No hay comentarios en este titulo.